Thursday, August 12, 2021

Diary seorang wanita


12 Aug 2021

Ya Allah
Hr ni 12/8/2021  16.57pm
Aku semakin penat dengan sikap dia Ya Allah
Aku semakin tidak keruan dengan tingkah laku dia Ya Allah.
Di saat hujan begini dia Marah2
Tapi mengapa dia boleh jadi lelaki yang baik, lelaki yg romantic jika bersama kekasihnya,
Boleh lagi dia memeluk, boleh lagi dia tersenyum,
Tapi denganku Ya Allah.
Dia umpama TUAN dan aku HAMBA!!!
Ya Allah, cukuplah sampai disini KAU uji aku dengan suami yang curang, suami yang melayan perempuan lain lebih baik dari melayan isterinya. Ya Allah, janganlah KAU uji sesuatu yang di luar kemampuan ku Ya Allah.
Ya Allah, jika dia suami yang baik untukku di sisiMu , suami yang KAU ciptakan untuk peneman ku di dunia dan di syurga nanti, kembalikan dia kepadaku, tutuplah hatinya pada perempuan lain, tutuplah hati perempuan lain padanya, Ya Allah tutuplah hatinya pada maksiat, KAU tunjukkan dia jalan yang lurus jalan yang KAU redhai.
Tapi Ya Allah, jika dia bukan lelaki yang terbaik untukku, dia bukankah jodoh yang terbaik untukku di sisiMu, KAU jauhkan aku darinya sejauh jauhnya Ya Allah, KAU tutup la rapat2 hatiku untuknya, KAU hilangkan perasaan sayang, cinta, rindu, cemburu aku padanya, aku tak mahu apa2 perasaan pun terhadap dia Ya Allah.
Ya Allah Ya Mujid, KAU Yang Maha Mengqabulkan... Qabulkan doa ku, aaminnn RA

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...