Friday, March 9, 2012

Cinta Dan Perkahwinan

Cinta Dan Perkahwinan


       Salam semua, apa khabar? Bulan Mac pun sudah tiba. Musim cuti sekolah ramai pula buat jemputan kahwin. Hmmm semua yang bercinta memang mengidamkan sebuah perkahwinan sebagai noktah perhubungan.


       Yang masih belum berjumpa 'mr/ms right' diharapkan bersabar, tidak perlu bersedih.  Janji Allah kepada hambanya Dia tidak akan lupa. Yakinlah jodoh itu ada cuma masa ditentukan lambat atau cepat. Segalanya telah ditentukan semenjak kita dalam perut ibu lagi. InsyaAllah. 


        Bertemu orang yang salah bukanlah suatu pekara yang mudah, namun kita diberi peluang untuk lebih berkeyakinan, matang dan menilai dari semua aspek. Kita akan lebih menghargai diri sendiri. Kita juga diberi pengalaman untuk menilai diri sendiri.


        Berdoa lah kepada Allah seperti dalam surah Surah Al-Baqarah ayat 186 ' Aku perkenankan doa orang yang berdoa apabila ia berdoa kepadaKu"   dan surah  Al-Mu'min ayat 60 "Berdoalah kepadaKu, nescaya Ku perkenankan doa kamu". 


        InsyaAllah janji Allah wanita yang baik diciptakan untuk lelaki yang baik dan begitulah sebaliknya (an-Nur:26) Segalanya adalah milik Allah. Wanita dijadikan dari tulang rusuk kiri lelaki. Itu adalah amanah bagi kaum adam. Sayangilah mereka.


          Hidup kita juga diberi banyak pilihan, jika kita tidak pasti  buatlah istikharah, minta petunjuk dariNya. 


           InsyaAllah suatu hari nanti akan bersatu 2 hati, bergabung 2 jiwa.


No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...